이번에 소개할 곡은

Train의 'Hey, Soul Sister'입니다.

2009년에 싱글로 발표된 후

Save Me, San Francisco 앨범에

수록되었습니다.


가사는 독특하지만

사랑하는 상대에 대한 마음을

잘 표현하고 있습니다.


은근히 알려진

기타소리가 매력적인 이 곡

감상해보시죠. :D



Hey, hey, hey


Your lipstick stains on the front lobe

of my left side brains

너의 립스틱이 나의 좌뇌 전두엽에 남았어

I knew I wouldn't forget you,

내가 널 잊지 않으리란 걸 알았어

and so I went and let you blow my mind

그래서 내가 가서 네가 날 흥분시키게 두었어


Your sweet moonbeam,

너의 달콤한 달빛

the smell of you

너의 향기

in every single dream I dream

내가 꾸는 모든 꿈 속에서

I knew when we collided,

우리가 충돌할 걸 알았어

you're the one I have decided

who's one of my kind

내 이상형이라고 결정한 사람은

네가 유일해


Hey soul sister,

나의 영혼의 반쪽

ain't that Mr. Mister on the radio, stereo

난 라디오에서 나오는 아저씨가 아니야

The way you move ain't fair, you know!

있잖아 그렇게 움직이는 건 반칙이지!

Hey soul sister,

나의 영혼의 반쪽

I don't wanna miss a single thing you do,

네가 하는 어떤 작은 것도 놓치고 싶지않아

tonight

오늘밤에는


Hey, hey, hey


Just in time,

마침 좋은 때에

I'm so glad

난 기뻐

you have a one-track mind like me

네가 나처럼 한가지만 생각하고 있다는 게

You gave my life direction,

넌 내 삶의 방향을 알려주었어

A game show love connection

게임은 사랑의 연결을 보여줘

We can't deny

우린 부인할 수 없어

I'm so obsessed,

난 사로잡혀있어

my heart is bound to beat

right out of my untrimmed chest

손질하지 않는 가슴 밖에서

내 심장이 뛰기 시작했어

I believe in you like a virgin

난 널 순수하게 믿어

You're Madonna

넌 마돈나야

And I'm always gonna

wanna blow your mind

그리고 난 항상 너를

흥분시키기를 바랄거야


Hey soul sister,

나의 영혼의 반쪽

ain't that Mr. Mister on the radio, stereo

난 라디오에서 나오는 어떤 아저씨가 아니야

The way you move ain't fair, you know!

있잖아 그렇게 움직이는 건 반칙이지!

Hey soul sister,

나의 영혼의 반쪽

I don't wanna miss a single thing you do,

네가 하는 어떤 작은 것도 놓치고 싶지않아

tonight

오늘밤에는


The way you can cut a rug,

네가 러그를 찢을 수 있는 방법

watching you's the only drug I need

널 보는 게 내가 필요한 유일한 마약이야

So gangsta, I'm so thug,

그러니 조폭아, 난 깡패야

you're the only one I'm dreaming of, you see,

내가 바란 유일한 게 너야

I can be myself now finally,

마침내 난 내가 될 수 있어

In fact there's nothing I can't be

사실 내가 될 수 있는게 아무것도 없어

I want the world to see you, be with me

난 네가 내 곁에 있다는 걸 세상에 보여주길 원해


Hey soul sister,

나의 영혼의 반쪽

ain't that Mr. Mister on the radio, stereo

난 라디오에서 나오는 어떤 아저씨가 아니야

The way you move ain't fair, you know!

있잖아 그렇게 움직이는 건 반칙이지!

Hey soul sister,

나의 영혼의 반쪽

I don't wanna miss a single thing you do,

네가 하는 어떤 작은 것도 놓치고 싶지않아

tonight

오늘밤에는

Hey soul sister,

나의 영혼의 반쪽

I don't wanna miss a single thing you do

네가 하는 어떤 작은 것도 놓치고 싶지않아

Tonight

오늘밤에는


Hey, hey, hey

Tonight

오늘밤에는

Hey, hey, hey

Tonight

오늘밤에는


이미지 출처 :

https://en.wikipedia.org/wiki/Hey,_Soul_Sister

https://en.wikipedia.org/wiki/Save_Me,_San_Francisco

+ Recent posts